Workshops, masterclasses en presentaties

1e Ronde 16.45 uur >> 3D food printing met Hidde de Brabander

Tijdens deze masterclass vertelt meester patissier Hidde de Brabander u alles over het printen van voedsel in 3D. Hij legt u uit hoe de techniek werkt, laat de toepassingen zien en maakt uiteraard een oogstrelend dessert met een onderdeel dat geprint is in 3D. Dit is een masterclass die een van de toekomstige technieken van de patisserie laat zien…dit wilt u niet missen!

1e Ronde 16.45 uur >> De kracht van vragen stellen

Een interactieve masterclass waarin we operationeel leidinggevenden laten ervaren wat hen te doen staat in deze veranderende wereld.
Tijdens deze masterclass zorgen wij voor inzichten die nodig zijn voor een effectieve verbinding tussen teamleden onder andere van verschillende generaties.
De kracht van het stellen van de juiste vragen staat hierin centraal. De masterclass zal concrete tips opleveren waar de deelnemers de volgende dag meteen mee aan de gang kunnen.

1e Ronde 16.45 uur >> De Retailtransformatie

De gevolgen van technologisering in de handel zijn overal merkbaar maar de eigenlijke revolutie is onzichtbaar voor de consument. We kopen weliswaar via verschillende kanalen maar hebben veelal geen idee van de technologie, systemen en processen die dit mogelijk maken. Retail wordt steeds meer ondernemen op basis van informatie en data over koopgedrag, conversie, klantenprofielen, maken de ultieme customer journey mogelijk. Kijk wat er gewoon al dagelijkse kost is in China en we hebben een kijkje in onze eigen toekomst.
Nieuwsgierig? Ger Boersma, retailexpert met jarenlange praktijkervaring, zal ingaan op de actuele stand van zaken in de retail en wholesale: hoe data-gestuurd wordt er nu gewerkt, welke technologie is leading en wat kunnen we op korte termijn verwachten als het gaat om de integratie van off- en online retail?
Ook vertelt hij over een webbased platform dat zijn bedrijf Vertilinq heeft ontwikkeld en dat door steeds meer bedrijven wordt gebruikt en de Future Store waarin veel toepassingen te zien zijn.

1e Ronde 16.45 uur >> Digitaal beoordelen in Examenwerk

Praktijkbeoordelen.nl is een online beoordelingsinstrument van Examenwerk. Met Praktijkbeoordelen.nl kun je studenten meten, beoordelen en examineren in praktijk- en examensituaties. Zowel ontwikkelingsgericht als kwalificerend en zowel in de beroepspraktijkvorming als op school.
Dit is een uitkomst voor de praktijkopleider en de student. Eén account, overal inloggen. Tijdens de presentatie wandelen we door het bos van beoordelen en we hopen dat u na de wandeling de bomen weer kunt zien.
Vanwege de specifieke inhoud van deze workshop is deze uitsluitend bedoeld voor leermeesters uit de Horeca!

“U kunt uw vragen over Examenwerk vooraf mailen naar D.A.Kluft@horizoncollege.nl

1e Ronde 16.45 uur >> Exquise patisserie met Bas Klarenbeek

Exquise patisserie met Bas Klarenbeek
Graag leer ik u hoe u met exquise patisserieproducten uw gasten thuis versteld kunt doen staan. Het is mijn passie mijn kennis hierover met u te delen, zodat u kunt genieten van heerlijke producten die ook nog eens het WOW-effect uitstralen.
Ik heet Bas Klarenbeek. In 2016 won ik de Talentenprijs en Consumentenprijs van de Gouden Gard. Daarnaast ben ik dubbelvoudig Nederlands Kampioen Patisserie Skills Heroes MBO 2017/2018 en 2018/2019. Dankzij internationale cursussen en een internationale stage bij een wereldkampioen patissier in Barcelona, weet ik goed wat er nodig is voor precies dát verrassende en heerlijk smakende product.
In een demonstratie laat ik u zien hoe ook u dit kunt maken. Ik vertel u welke stappen daarvoor nodig zijn en wat u er aan materiaal voor nodig heeft. Graag zie ik u bij mijn demonstratie!

1e Ronde 16.45 uur >> HANOS: Trends en innovaties

Ivan Sappa geeft een korte presentatie over nieuwe trends en innovaties op het gebied van dranken en tools voor de bar en het terras.
Ook is er een demonstratie van de instant glace freezer, mocktail, het pratende etiket van 19 crimes wijnen en nog meer …

1e Ronde 16.45 uur >> Instock zet voedselverspilling letterlijk en figuurlijk op de kaart!

Restaurant Instock zet letterlijk en figuurlijk voedselverspilling op de kaart. Van paprika’s met een deukje en tomaten in overschot tot te kleine peren en brood van een dag oud: deze onverkochte producten worden opgehaald bij de supermarkt en de producent, zodat de Instock chefs er een mooie bestemming aan kunnen geven. Met een ontbijt, lunch, borrel of diner bij Instock geniet je dus niet alleen van lekker eten, maar ga je ook nog eens de strijd tegen voedselverspilling aan!
Tijdens deze Masterclass komen de volgende onderwerpen aan u voorbij:

– Wat is het voedselverspillingsprobleem?
– Wie is er verantwoordelijk voor?
– Hoe is Instock ontstaan?
– Wat doet Instock allemaal?
– Wat gaat Instock in de toekomst doen?

1e Ronde 16.45 uur >> Klanten verleiden met mooie food-foto’s.

In deze workshop zul je, na een korte technische uitleg, zelf aan de slag gaan om een mooie foto te maken van een zelf meegebracht product.

Vergeet dus zeker niet je eigen fotocamera en huisspecialiteit mee te nemen, want je gaat zelf actief aan de slag!

Met diverse manieren van stylen en fotografietechnieken kun je je foto’s op Facebook, Instagram of in je webshop naar een hoger niveau brengen. Vaak zijn het maar simpele punten waar op gelet moet worden en deze gaan we samen doornemen. Harry Scholtes van FotoCulinair.nl neemt je mee in de wereld van de food-fotografie en je gaat met leuke foto’s weer naar huis.

Voor deze Masterclass zijn slechts 14 plaatsen beschikbaar!

1e Ronde 16.45 uur >> Masterclass signature dish door Paul Stoop en Reza Burzum

Oud-studenten en executive chefs Paul Stoop en Reza Burzum presenteren zich met een signature dish van double tree by Hilton. In slechts 45 minuten verkent u de professionele keuken en bereidt u samen met deze topkoks een fantastisch gerecht!
Voor deze Masterclass zijn slechts 16 plaatsen beschikbaar!

1e Ronde 16.45 uur >> Stilzitten is niet ons ding … wij ondernemen!

Dellyrally en EpicEvent
Tweedejaarsstudenten Junior Accountmanager die niet stilzitten in hun vrije tijd maar aan het ondernemen zijn. Zij nemen u in deze workshop mee in hun ervaringen om succesvolle events op te zetten.
Dellyrally is een premium car event-organisatie opgezet door Joris en Ide, studenten van de opleiding Junior Accountmanager van het Horizon College. Dellyrally organiseert tours en meetings voor auto-eigenaren die in het bezit zijn van een exclusieve auto. De eerste editie heeft onlangs plaatsgevonden en was een groot succes.
Epic Event organiseert vette evenementen voor jongeren in de regio Noord-Holland. Hoe kom je bijvoorbeeld in contact met bijvoorbeeld Famke Louise voor jouw event?
Dit ging allemaal niet vanzelf. Wilt u weten hoe zij dit hebben aangepakt en wat er allemaal komt kijken bij een goed georganiseerd evenement? Schrijft u zich dan in voor deze presentatie.
Meer informatie:
www.dellyrally.nl
instagram epic.eventsnl

1e Ronde 16.45 uur >> The Art Of Hair Look & Learn By Master Barber MD.

De naam zegt het al Barbers On Tour!
Barbers On Tour is een bewegende onderneming die veel op locatie promotioneel knipt, live knipsessie ’s houdt, workshops & trainingen geeft. Samen met de broers en hun team komen ze op vele plaatsen en worden ze veel geboekt door bekende bedrijven als Media Markt, Ford, Beach Club Vroeger en andere organisaties en evenementen door heel Nederland. Daarnaast hebben ze een BarberShop gevestigd in Beverwijk waar je ook 5 dagen per week terecht kan.
Dit keer komt de oprichter van Barbers On Tour zelf zijn kunsten en technieken met jullie delen!
Barber MD presenteert zijn workshop; The Art Of Hair Look & Learn By Master Barber MD.
Na 14 jaar ervaring heeft Barber MD zijn eigen kniptechnieken en methodes ontwikkelt, die hij in zijn workshop heeft verwerkt. Hierbij kunt u verwachten wat daadwerkelijk een echt kapsel er strak en tof uit laat zien, en wat je qua materiaal nodig hebt om een top resultaat te krijgen.

1e Ronde 16.45 uur >> Verduurzaming levert échte winst op ; ook voor uw organisatie!

Hoe toekomstig bestendig is uw facilitaire bedrijfsvoering?
Geeft u al invulling aan SDG’s? Door een steeds kritischere samenleving en overheid wordt van organisaties verwacht dat ze transparant zijn en dat financiële prestaties hand in hand gaan met maatschappelijk van betekenis zijn.
Veel organisaties vinden het lastig om te starten met thema’s als Duurzaamheid, MVO, Circulariteit en Social Return. Want waar moet je beginnen? Hoe kunnen ambities vertaald worden naar een concreet plan van aanpak? Sustainable Boost combineert al meer dan 20 jaar facilitaire en inkoopvraagstukken bij opdrachtgevers met thema’s als MVO, circulariteit, sociale innovatie en invulling van de Sustainable Development Goals (SDG’s). Met de SUB-barometer helpen zij organisaties om inzicht te krijgen in het duurzaamheidsprofiel van hun bedrijfsvoering en kansen in kaart te brengen die niet alleen financieel, maar ook maatschappelijke winst op kunnen leveren. Hieraan zijn ook de SDG’s gekoppeld.
Aan de hand van een duurzaamheidsplan van aanpak kunnen organisaties op eigen kracht verder een sustainable boost maken! Ook behoefte aan deze boost? Kom naar deze workshop!

1e Ronde 16.45 uur >> Wijnproeverij ‘In kannen en kruiken; nieuwe wijn in oude kruiken’.

Tjitske Brouwer is – sinds 1986 – samen met Marc Collard eigenaar van wijnkoperij Vinoblesse. Zij waren ‘Wijnkopers van het jaar’ bij Hubrecht Duijker, ‘Wijnhandel van het jaar’ bij Perswijn en staan in de top 10 van Nederland volgens wijnschrijver Gert Crum. De aardewerken kruiken die in de historie eerst door eikenhouten vaten en later door cement en roestvrijstaal zijn vervangen, worden door liefhebbers van natuurwijnen op handen gedragen. Maar zoals bij veel wijnbouw- en vinificatietechnieken is de keuze voor een methode geen garantie voor succes. Bio, biodynamisch, vin naturel, cement, hout of aardewerk: alles staat of valt bij het vakmanschap van de wijnboer. Reden om te onderzoeken wat voor bijdrage een amfora kan geven en wat de valkuilen zijn. In deze wijnproeverij zult u deze verschillen ontdekken!

1e Ronde 16.45 uur >> Zo maak je reclame waar iedereen blij van wordt!

Ik wilde, een tijdje geleden, statafels gaan verhuren. En er is een grote markt voor. Ik maakte met een vriend een plan. Toch verhuur ik nog steeds geen statafels. Waarom eigenlijk niet? En waarom jij als ondernemer niet?
Als ondernemer sta je achter wat je verkoopt. Dat komt doordat je er plezier in hebt het te maken of te leveren. Anders gaat het niet lukken om de beste te zijn in wat jij doet. Maar alleen maar goed zijn is niet genoeg, je moet het ook over het voetlicht brengen. Je moet opvallen. Alleen maar perfecte of prachtige producten en diensten hebben is niet genoeg, mensen moeten wéten dat jij die levert. Anders heb jij niks, en hebben al die mensen niks aan jou. Hoe maak je nou reclame voor jezelf waar iedereen blij van wordt?
Erwin Wijman is marketingdeskundige en schreef veelgelezen boeken over marketing en reclame, waaronder Vlinder in de boksring, De bedrijfsnamenfabriek, De verkoopmaffia en Wat je rijdt ben je zelf. Op 18 april verscheen zijn nieuwste kneiterdikke boek: Zo verkoop je alles. Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt.
Erwin is gek op eigenwijze en eigengereide ondernemers die de dingen beter of makkelijker of gezonder of goedkoper of klant-, mens- en planeetvriendelijker doen dan hun concurrent.

Zie, ook voor de uitgebreide inhoudsopgave: http://www.managementboek.nl/boek/9789461263315/zo-verkoop-je-alles-erwin-wijman

2e Ronde 17.15 uur >> Digitaal beoordelen in Examenwerk

Praktijkbeoordelen.nl is een online beoordelingsinstrument van Examenwerk. Met Praktijkbeoordelen.nl kun je studenten meten, beoordelen en examineren in praktijk- en examensituaties. Zowel ontwikkelingsgericht als kwalificerend en zowel in de beroepspraktijkvorming als op school.
Dit is een uitkomst voor de praktijkopleider en de student. Eén account, overal inloggen. Tijdens de presentatie wandelen we door het bos van beoordelen en we hopen dat u na de wandeling de bomen weer kunt zien.
Vanwege de specifieke inhoud van deze workshop is deze uitsluitend bedoeld voor leermeesters uit de Horeca!

“U kunt uw vragen over Examenwerk vooraf mailen naar D.A.Kluft@horizoncollege.nl

2e Ronde 19.15 uur >> 3D food printing met Hidde de Brabander

Tijdens deze masterclass vertelt meester patissier Hidde de Brabander u alles over het printen van voedsel in 3D. Hij legt u uit hoe de techniek werkt, laat de toepassingen zien en maakt uiteraard een oogstrelend dessert met een onderdeel dat geprint is in 3D. Dit is een masterclass die een van de toekomstige technieken van de patisserie laat zien…dit wilt u niet missen!

2e Ronde 19.15 uur >> De kracht van vragen stellen

Een interactieve masterclass waarin we operationeel leidinggevenden laten ervaren wat hen te doen staat in deze veranderende wereld.
Tijdens deze masterclass zorgen wij voor inzichten die nodig zijn voor een effectieve verbinding tussen teamleden onder andere van verschillende generaties.
De kracht van het stellen van de juiste vragen staat hierin centraal. De masterclass zal concrete tips opleveren waar de deelnemers de volgende dag meteen mee aan de gang kunnen.

2e Ronde 19.15 uur >> De Retailtransformatie

De gevolgen van technologisering in de handel zijn overal merkbaar maar de eigenlijke revolutie is onzichtbaar voor de consument. We kopen weliswaar via verschillende kanalen maar hebben veelal geen idee van de technologie, systemen en processen die dit mogelijk maken. Retail wordt steeds meer ondernemen op basis van informatie en data over koopgedrag, conversie, klantenprofielen, maken de ultieme customer journey mogelijk. Kijk wat er gewoon al dagelijkse kost is in China en we hebben een kijkje in onze eigen toekomst.
Nieuwsgierig? Ger Boersma, retailexpert met jarenlange praktijkervaring, zal ingaan op de actuele stand van zaken in de retail en wholesale: hoe data-gestuurd wordt er nu gewerkt, welke technologie is leading en wat kunnen we op korte termijn verwachten als het gaat om de integratie van off- en online retail?
Ook vertelt hij over een webbased platform dat zijn bedrijf Vertilinq heeft ontwikkeld en dat door steeds meer bedrijven wordt gebruikt en de Future Store waarin veel toepassingen te zien zijn.

2e Ronde 19.15 uur >> Exquise patisserie met Bas Klarenbeek

Exquise patisserie met Bas Klarenbeek
Graag leer ik u hoe u met exquise patisserieproducten uw gasten thuis versteld kunt doen staan. Het is mijn passie mijn kennis hierover met u te delen, zodat u kunt genieten van heerlijke producten die ook nog eens het WOW-effect uitstralen.
Ik heet Bas Klarenbeek. In 2016 won ik de Talentenprijs en Consumentenprijs van de Gouden Gard. Daarnaast ben ik dubbelvoudig Nederlands Kampioen Patisserie Skills Heroes MBO 2017/2018 en 2018/2019. Dankzij internationale cursussen en een internationale stage bij een wereldkampioen patissier in Barcelona, weet ik goed wat er nodig is voor precies dát verrassende en heerlijk smakende product.
In een demonstratie laat ik u zien hoe ook u dit kunt maken. Ik vertel u welke stappen daarvoor nodig zijn en wat u er aan materiaal voor nodig heeft. Graag zie ik u bij mijn demonstratie!

2e Ronde 19.15 uur >> HANOS: Trends en innovaties

Ivan Sappa geeft een korte presentatie over nieuwe trends en innovaties op het gebied van dranken en tools voor de bar en het terras.
Ook is er een demonstratie van de instant glace freezer, mocktail, het pratende etiket van 19 crimes wijnen en nog meer …

2e Ronde 19.15 uur >> Instock zet voedselverspilling letterlijk en figuurlijk op de kaart!

Restaurant Instock zet letterlijk en figuurlijk voedselverspilling op de kaart. Van paprika’s met een deukje en tomaten in overschot tot te kleine peren en brood van een dag oud: deze onverkochte producten worden opgehaald bij de supermarkt en de producent, zodat de Instock chefs er een mooie bestemming aan kunnen geven. Met een ontbijt, lunch, borrel of diner bij Instock geniet je dus niet alleen van lekker eten, maar ga je ook nog eens de strijd tegen voedselverspilling aan!
Tijdens deze Masterclass komen de volgende onderwerpen aan u voorbij:

– Wat is het voedselverspillingsprobleem?
– Wie is er verantwoordelijk voor?
– Hoe is Instock ontstaan?
– Wat doet Instock allemaal?
– Wat gaat Instock in de toekomst doen?

2e Ronde 19.15 uur >> Masterclass signature dish door Paul Stoop en Reza Burzum

Oud-studenten en executive chefs Paul Stoop en Reza Burzum presenteren zich met een signature dish van double tree by Hilton. In slechts 45 minuten verkent u de professionele keuken en bereidt u samen met deze topkoks een fantastisch gerecht!
Voor deze Masterclass zijn slechts 16 plaatsen beschikbaar!

2e Ronde 19.15 uur >> Stilzitten is niet ons ding … wij ondernemen!

Dellyrally en EpicEvent
Tweedejaarsstudenten Junior Accountmanager die niet stilzitten in hun vrije tijd maar aan het ondernemen zijn. Zij nemen u in deze workshop mee in hun ervaringen om succesvolle events op te zetten.
Dellyrally is een premium car event-organisatie opgezet door Joris en Ide, studenten van de opleiding Junior Accountmanager van het Horizon College. Dellyrally organiseert tours en meetings voor auto-eigenaren die in het bezit zijn van een exclusieve auto. De eerste editie heeft onlangs plaatsgevonden en was een groot succes.
Epic Event organiseert vette evenementen voor jongeren in de regio Noord-Holland. Hoe kom je bijvoorbeeld in contact met bijvoorbeeld Famke Louise voor jouw event?
Dit ging allemaal niet vanzelf. Wilt u weten hoe zij dit hebben aangepakt en wat er allemaal komt kijken bij een goed georganiseerd evenement? Schrijft u zich dan in voor deze presentatie.
Meer informatie:
www.dellyrally.nl
instagram epic.eventsnl

2e Ronde 19.15 uur >> Trendy knippen en stylen

Tijdloze technieken
De beste technieken zijn tijdloos. Door je deze technieken eigen te maken, word je beter in je vak. Niet voor even, maar voor de lange termijn. Hierdoor krijg je inzicht; dit heb je nodig om zelf te kunnen ontwerpen.
Persoonlijkheid
Wij als professionals maken mensen mooi.
Dat is voor iedere klant anders. Professionals kijken juist naar de persoonlijkheid van de klant, hierdoor kun je je onderscheiden.
Creatieve vaardigheden
Met de juiste vaardigheden in handen, kun je nóg creatiever worden in je vak. Dát maakt jou/je salon nog aantrekkelijker voor de klanten.
De trainingen worden persoonlijk door Suzanne gegeven.
Zij heeft haar lesbevoegdheid en kent de kappersbranche.
Suzanne is bekend van diverse trendtrainingen, shows en presentaties.
En heeft haar eigen Haircademy.
Bij deze workshop ga je zelf aan de slag op een slip on, neem dus zelf knipgereedschap mee voor deze workshop!

2e Ronde 19.15 uur >> Wijnproeverij ‘In kannen en kruiken: nieuwe wijn in oude kruiken’.

Tjitske Brouwer is – sinds 1986 – samen met Marc Collard eigenaar van wijnkoperij Vinoblesse. Zij waren ‘Wijnkopers van het jaar’ bij Hubrecht Duijker, ‘Wijnhandel van het jaar’ bij Perswijn en staan in de top 10 van Nederland volgens wijnschrijver Gert Crum. De aardewerken kruiken die in de historie eerst door eikenhouten vaten en later door cement en roestvrijstaal zijn vervangen, worden door liefhebbers van natuurwijnen op handen gedragen. Maar zoals bij veel wijnbouw- en vinificatietechnieken is de keuze voor een methode geen garantie voor succes. Bio, biodynamisch, vin naturel, cement, hout of aardewerk: alles staat of valt bij het vakmanschap van de wijnboer. Reden om te onderzoeken wat voor bijdrage een amfora kan geven en wat de valkuilen zijn. In deze wijnproeverij zult u deze verschillen ontdekken!

2e Ronde 19.15 uur >> Zo maak je reclame waar iedereen blij van wordt!

Ik wilde, een tijdje geleden, statafels gaan verhuren. En er is een grote markt voor. Ik maakte met een vriend een plan. Toch verhuur ik nog steeds geen statafels. Waarom eigenlijk niet? En waarom jij als ondernemer niet?
Als ondernemer sta je achter wat je verkoopt. Dat komt doordat je er plezier in hebt het te maken of te leveren. Anders gaat het niet lukken om de beste te zijn in wat jij doet. Maar alleen maar goed zijn is niet genoeg, je moet het ook over het voetlicht brengen. Je moet opvallen. Alleen maar perfecte of prachtige producten en diensten hebben is niet genoeg, mensen moeten wéten dat jij die levert. Anders heb jij niks, en hebben al die mensen niks aan jou. Hoe maak je nou reclame voor jezelf waar iedereen blij van wordt?
Erwin Wijman is marketingdeskundige en schreef veelgelezen boeken over marketing en reclame, waaronder Vlinder in de boksring, De bedrijfsnamenfabriek, De verkoopmaffia en Wat je rijdt ben je zelf. Op 18 april verscheen zijn nieuwste kneiterdikke boek: Zo verkoop je alles. Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt.
Erwin is gek op eigenwijze en eigengereide ondernemers die de dingen beter of makkelijker of gezonder of goedkoper of klant-, mens- en planeetvriendelijker doen dan hun concurrent.

Zie, ook voor de uitgebreide inhoudsopgave: http://www.managementboek.nl/boek/9789461263315/zo-verkoop-je-alles-erwin-wijman